جستجو
Close this search box.

اکسسوری آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد

مقاله اکسسوری آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

آشپزخانه از جمله مهمترین فضاهای خانه است که در آن امکان طبخ و تهیه غذا فراهم می‌شود. اکسسوری‌ها یا لوازم جانبی آشپزخانه نیز از جمله عناصر مهم در تجهیز و تزئین این فضا هستند. در این مقاله، به بررسی مفهوم اکسسوری آشپزخانه و کاربرد‌های آن می‌پردازیم.

تعریف اکسسوری آشپزخانه

منظور از اکسسوری‌ کابینت ، در واقع تجهیزات کمکی و تجهیزات جانبی کابینت‌ها است که می‌توانند در ساماندهی و نظم درون کابینت‌ها به ما کمک کنند.
تجهیزات کمکی یا اکسسوری کابینت ، لوازمی هستند که به ما یاری می‌رسانند تا لوازم بیشتری را در یک کابینت جای داده و همچنین باعث می‌شوند وسایل و ظرف‌های داخل کابینت، وضعیت منظم‌تر و به سامان‌تری داشته باشند. اکسسوری‌ها، دسترسی به وسایل داخل کابینت را به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک بسیار ساده‌تر می‌کند و همچنین، به طبقه‌بندی و دسته‌بندی لوازم درون کابینت‌ها نیز کمک می‌کنند.
در یک جمله اگر بخواهیم خلاصه کنیم باید بگوییم، اکسسوری کابینت به شما کمک می‌کند که آشپزخانه‌ زیباتری داشته باشید و از کار کردن در چنین فضایی، لذت بیشتری ببرید و راحت‌تر باشید.

انواع اکسسوری آشپزخانه

سطل زباله‌، کاربردی‌ترین اکسسوری آشپزخانه

با استفاده از این ابزار، نه تنها سطل زباله شما در معرض دید نخواهد بود، بلکه می‌توانید به راحتی زباله‌های خشک و‌ تر را نیز از هم جدا کرده و از فضای کابینت هم کاملاً استفاده کنید. برای استفاده بهتر می‌توانید این سطل‌ها را به صورت ریلی یا چرخشی نیز تعبیه نمایید. مهم ترین مزیت استفاده از سطل زباله در داخل کابینت ها عدم ایجاد آلودگی و بوی بد در آشپزخانه است. از دیگر مزایای آن می توان به پنهان بودن سطل آشغال از معرض دید اشاره کرد که باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه شما خواهد شد.

اکسسوری آبچکان آشپزخانه

احتمالا اسم این اکسسوری را زیاد شنیده باشید این اکسسوری برای زمانی که شما ظرف و ظروف را می‌شویید و نیازمند فضایی هستید تا آن‌ها خشک شوند سپس سر جای خودشان قرار بدهید، استفاده می‌شوند. این مدل اکسسوری در ابعاد یک تا چند طبقه با جنس‌های مختلف ساخته شده اند که قیمت‌های متفاوتی دارند که شما می‌توانید با توجه به فضای موجود و هزینه ای که می‌خواهید بابت این اکسسوری خرج کنید آن را انتخاب کنید.

اکسسوری سبدهای سوپر مارکت

اکسسوری سبدهای سوپر مارکت زمینی

سبد سوپر زمینی شامل  سبد نصب از کف, سبد مواد شوینده, سبد نصب از بغل می باشند .از عرض ۱۵ تا ۶۰ سانتی متر بسته به سایز یونیت انتخاب می شود. سبدها به صورت ریلی می باشند حالت ۲ طبقه یا ۳ طبقه دارند و برای جا بطری ,جا روغنی ,خشکبار, پیاز سیب زمینی ,جاحبوباتی و… استفاده می شود.

اکسسوری سبدهای سوپر ایستاده

این سبدها به دو صورت سبد سوپر وسط و سوپر یخچالی تقسیم می‌شوند. طبیعتاً فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و از طرفی امکان چیدمان وسایل در منظم‌ترین حالت ممکن را فراهم می‌کنند.

اکسسوری‌های آشپزخانه با تنوع و انواع مختلف خود، نقش مهمی در تزئین، نظم‌دهی، عملکرد بهتر و بهبود کارکرد آشپزخانه دارند. این لوازم جانبی می‌توانند از تهیه غذا، نگهداری، تمیز کردن و تزئین تا بهره‌وری در استفاده از فضای آشپزخانه کمک کنند. با انتخاب محصولات مناسب و استفاده بهینه از اکسسوری‌ها، می‌توانید از تجربه‌ی بهتری در آشپزخانه و خلق فضایی زیبا و کاربردی برخوردار شوید.

Picture of adhami

adhami

عضویت در خبرنامه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها